Sunday 27 May 2012

Aku tetap teguh, Dan sentiasa sayang kamu!

lame dah x update blog kan. Actually xde felt nak berblog brapa har ni. Tapi harini terasa nak mencoret sesuatu kat sini.. hehe..
Btw,  selamat pagi semua..aiyOo..setengah jam lagi dah tengah hari dh.. xpe lah.. yang penting sempay lagi saya nak ucapkan selamat pagi tu..hehe

Tiap-tiap pagi , kalau bangun dr tido tu. 1st thing saya akan cari adalah handphone.. kot2 ada sms dari my mr love or x? kadang-kadang tu, saya kan menanti morning call dr dia.. xda khabar darinya akan membuatkan saya keresahan tau, xtau kenapa, tapi biasalah kan, dah namanya "sayang". Tapi, setakat ini, semuanya tak pernah menjadi permasalahan buat kami.. Memang tiap pagi mesti saya akan terima sms dr mr love.
Perasaan saya terhadap nya x dapat di kira tau. Saya sangat-sangat menyayangi dirinya. He such a sweet, caring, Loving and understanding love in my life. Dia sangat berbeza dari yang lain yang pernah saya kenali sebelumnya. Saya merasa sngat bertuah sekali kerana telah dipertemukan dengan mr love yang sweet sangat dalam hidup saya. I LOVE U SAYANG!

Walaupun, kadang-kadang kitaorang selalu je gaduh, tapi tu biasalah kan bg semua yang bercouple, kalau x gaduh dalam setiap perhubungan tu memang tak sah kan? Ye lah, kadang-kadang kita gaduh tu sbb hal-hal yang remeh-temeh yang terjadi dalam perhubungan kita tu.. walaupun rasa geram sangat pada masa tu, hati saya yang keras macm batu ni pun boleh lembut tau kalo mr love tu dah berkata-kata.. so sweet,.. dia berikan ayat-ayat yang boleh menyedarkan kita.. hem,, actually mr love saya ni, bukanlah pandai memujuk pun, dengan kata lain, Memang x tau lansung lah..haha.. tapi saya tau, kerana sayangnya dia kat saya, dia cuba dengan sedaya upaya untuk memujuk saya.. akhirnya, saya oke lah selepas tu..hahaha..kesian mr love..
  
Dan, Ada satu peristiwa bila perasaan saya di uji, Masih saya ingat lagi tahun keramat tu buat diri saya, iaitu hujung tahun 2010.. masa tu, saya baru nak register untuk Diploma saya di sebuah collge di sekitar sarawak ni.. 
***
keesokan harinya, saya masih lagi berada di hostel, memandangkan sesi orientasi  untuk sesi diploma akan dijalankan seminggu lagi, saya pun bercadang untuk menghabiskan masa sepenuhnya di hostel bersama roomate yang baru saya kenali pada masa itu..hehe.. jadi, cam biasa lah kan, nama pun masih baru di tempat yang baru juga, dan masih baru nak mengenali roomate yang lain, jd kitaorng msh xde benda nak diperbualkan lagi,..so saya sekali lagi bercadang untuk mendiamkan diri je..actually, saya jenis org yang x mudah bergaul dengan orang lain, saya suka menyendiri dan buat kerja sendiri je..lain lah jika ada yang menyapa ke?, memang saya akan layan, sebab jauh di sebalik sikap saya tu, saya nie seorng yang friendly juga tau..hehe..okay2..berbalik kepada certa mengenai tahuin keramat tu.. um, kenapa saya tetapkan tahun tersebut tahun keramat buat diri saya kerana perasaan sayang saya buat mr love di uji apabila hadirnya org ke 3 dalam perhubungan kami.

Orang ke 3 disini, bukanlah org yang baru buat  mr love, tapi ianya baru buat diri saya.. sebenarnya orang yang ke 3 yang saya maksudkan disini adalah bekas ex gf mr love saya tu ha.. huhu.. *saya sebenarnya bukan nak mengungkit kembali cerita-cerita lama tapi ini adalah peristiwa yang terjadi sepanjang hidup saya,  nama blog pun "THE STORY OF LIFE" kan, dah2,,back to the story k.. Then, dengan kehadiran orang ke 3 ini dalam kehidupan saya, saya merasakan perhubungan saya dan mr love mungkin akan berakhir .. itu tafsiran saya pada masa itu.. dan saya masih tertanya-tanya sehingga ke hari ini, apakah motif "gadis" itu sebenarnya? semua ini masih belum terjawab sehingga ke hari ini..

Pada masa itu, pelbagai-bagai komen di fb si gadis itu postkan untuk menjeleskan diri saya, tapi saya kuatkan diri dan tidak mengendahkan semua komen2nya dengan kawan-kawannya.. dan keesokannya, si "gadis" itu pun add lagi photo [album " ? love"] iaitu gambar Dolfin ( my favourite doll and i will love u owes) itulah description yang si "gadis" tu post kat fb, sekali lagi saya teguhkan hati saya dan buat endah dan x endah lagi , ini kerana saya masih sayang lagi dengan perhubungan saya dengan mr love. argggggh, entah apa yang saya lakukan sampai si "gadis" itu tetap mengangu hidup saya...,  dan tidak habis di fb, si "gadis" pula sms saya, si gadis menceritakan smua crta antara dia dengan mr love.. hahh!, x dapat saya nyatakan disini, betapa berkecainya hati saya pada masa itu.. seperti satu pinggan kaca yang terjatuh ke lantai dan ianya pecah berkecai-kecai, begitulah perasaan saya pada masa itu...huhu..sakit teramat!! amat!!..hanya TuHan saja yang tahu bertapa sakitnya hati saya pada masa itu, dan saya menangis tak henti-hentinya, kerana saya merasakan saya telah diperbodohkan oleh dua pihak..  ahh! x sanggup lagi saya nak kenangkan peristiwa yang menyakitkan ini..! *** Pada masa itu juga, saya tak tahu, siapa yang harus saya percayai, adakah si gadis itu ataupun mr love.. dan pada peristiwa ini terjadi, mr love tiada disisi saya kerana mr love stay kat hostel for pra-u dia.. Huhu..pity him..dia lansung x tau apa-apa yang berlaku kat saya pada masa tu..sehinggakan pada suatu hari mr love balik dan tanya saya apa yang dah terjadi..jd sya explain kat dia satu persatu.. dan dia telah pun menjelaskan smuanya kepada saya, bahawa hubungannya dengan si "gadis " itu sudah lama berakhr..dan mr love ada mengatakan bahawa "saya x dapat buat apa-apa untuk hentikan dia untuk menyayangi saya tetapi secara jujurnya saya hanya sayang awak sorang je dan hanya awak di hati saya" 
Dengan itu, saya membuka hati saya untuk memberi peluang ke dua dalam perhubungan kami, saya tak ingin perhubungan saya antara mr love berakhir bergitu saja kerana hadirnya orang yang tidak diundang itu dalam hidup saya.. semua kata-kata si "gadis" itu tidak aku perdulikan lagi.. dan aku jadikan ianya sebagai kekuatan untuk aku tetap teguh bertahan dan bertahan demi perhubungan saya dengan mr love..  dan bergitu juga dengan mr love.. we always love each other more and more ! 

**
Saya ingatkan,  semuanya sudah berakhir, tetapi saya diberikan cobaan yang kedua kalinya lg.. si "gadis" update pulak profile picturenya iaitu gambar si gadis dan adik lelaki mr love..! saya hairan sangat,,,  x puas lagi ka hati engkau? apa yang engkau nak lagi dari hidupp saya? soalan itu yang aku tujukan kepada si gadis tersebut..tetapi dengan slumbernya dia menjawab "saya just nak berkawan dengan awak" aarghhh!!!!!1..permainan apa lagi semuanya ini?????? setiap manusia di dunia ini mempunyai batas kesabarannya sendirikan?.. dan pada masa tu, saya betul-betul dah hilang sabar dan berputus asa.. daan saya menyatakan kepada si gadis " kalau kau nak sgt kembali ke hubungn engkau yang lama tu, kau ambillah balik.. sebab bukan aku yang menjadi dalang antara korang, sebab aku xtahu menahu pun hal korang.." banyaklah punya alasan yang dia reply back kat aku, tapi aku buat endah x endah dah..sakit hati aku hanya aku dan Tuhan je yang tahu..aku dah malas nak melayan kerana aku jenis perempua yang xkan bergaduh untuk mendapatkan cinta seorang adam! take note! not at all! okay..Bukan itu saja, dia pula sms aku lagi minta email aku dengan alasan dia cakap, dia nak serahkan semua yang telah menjadi miliknya kepadaku iaitu photo album mr love yang disimpan selama ni.. jd aku bg je lah email tu kat dia, sebab dia berjanji takkan gangu hidup aku lagi dan akan memulakan hidupnya yang baru..okay fine! thanks then~.. 1HOURS kemudian, photo pun dah si gadis emailkan kepada saya, jd saya view satu persatu.. dan sekali lagi aku terkejuuttttttttttt besar, ada the latest picture mr love dlam folder tu.. mr love menggunakan baju pra u dia..aaargh! permainana apa lagi ni? huhu..aku teguhkan lagi hatiku, dan peluang mash lagi aku berikan kepada mr love..aku sentiasa berdoa kepada Tuhan agar melancarkanlah perjalanan perhubungan saya dan mr love..   dahlaaah..~~~~~~ ;(

ha ha ha! aku ingatkan semuanya dah berakhir, tamat! the end! sampai disitu je..pastu, ada lagi saya mendapat info dari anak aunty saya , nama tidak dapat saya nyatakan disini, anak aunty saya tu cakap yang si gadis balik ke rumah mr love.. dan masa tu saya mendapat info doarng tunanglah..apuu..berasai ,,pemedis aty aku..enda aku nemu mdah g.. huhu..saya merasakan yang si gadis sangat disayangi oleh keluarga mr love dan saya amat mencemburinya..huhu..okay lah..saya bukan nak mengaibkan sapa-sapa, tetapi semuanya ini membuktikan bertapa teguhnya hati saya untuk mempertahankan sayang saya buat mr love walaupun hati saya berkecai berai pada sebelumnya tapi saya cuba mencantumkannya walaupun sukar bg membuka peluang ke dua buat mr love pada masa itu..tapi saya tahu semuanya bukan sala mr love cima kau geram dia x berterus terang dr awal..kenapa?

***

Dengan berkat doa dan tidak putus asa kami berdua, hubungan kami makin baik dan baik seprti couple yang lain. Malah kami semakin akrab dan saling menyayangi antara satu sama lain. Dan saya berjanji tidak akan mencemburi masa silamnya dengan si gadis itu, ini kerana kenangan indah saya dan mr love lebih jauh baik dr sebelumnya dan ia lebih penting untuk diingati..rawww! kan sayang (:.. Semua janji2 yang kami janjikan tidak akan kami ingkari..jika ada jodoh diantara kami, maka bersamalah kami sehingga ke akhir hayat kami..doa2kan ye.. course only him is always in my heart.. love u alwaysssss!!

**

Semua yang telah terjadi, cobaan yang melanda... saya jadikan ianya sebagai kenangan yang paling pahit dan bermakna..kerana dengan cobaan itulah kita akan tahu bertapa sayangnya kita terhadap seseorang itu..if we cry more than we laugh with him/her,,its means HIM/HER REALLY MEANT IN YOUR LIFE..inilah antara satu article yang saya pernah baca pada minggu yang lalu and I believe in it.!!!.Dan kepada si "gadis" , walaupun banyak benda yang telah awak lakukan dahulu terhadap saya..lupakan je k dan saya dah maafkan awak... "ambil yang jernih, buang yang keruh"...saya harap, awak tak lgi hadir lagi dalam perhubungan kami.. God bless u..


and end it with this:


LOVE U ALWAYS MR WARREN!
muawh~








No comments:

Post a Comment